Tuesday, January 20, 2015

QASEH GOLD JUNIOR: Kelebihan yang Anda Perlu Tahu!

Kalau sebelum ni saya dah explain kebaikan & khasiat Qaseh Gold Adinda & Qaseh Gold Kekanda, so in this entry saya akan explain in detail kebaikan & khasiat Qaseh Gold Junior pula :)

Apa itu Qaseh Gold Junior?
Qaseh Gold Junior, atau juga dipanggil Qaseh Junior (QJ) adalah supplemen kesihatan yang dihasilkan oleh syarikat bumiputera, Ana Edar Sdn Bhd. Qaseh Junior terdiri daripada pelbagai ramuan sunnah yang sememangnya bagus untuk kesihatan seperti Madu, Kurma, Habbatus Sauda, Air Zam Zam dan sebagainya.

Apa ramuan Qaseh Gold Junior?
Qaseh Gold Adinda diperbuat daripada 8 jenis makanan sunnah seperti:

  • Madu
  • Kurma
  • Habbatus Sauda
  • Buah Tiin
  • Minyak Zaitun
  • Delima
  • Air Zamzam
  • Za'faran
  • Gingko
  • Pegaga
  • Garam Bukit
  • Gam Arab
 Apa perbezaan Qaseh Gold Junior berbanding Qaseh Gold Adinda & Qaseh Gold Kekanda?
Jika anda perasan, kesemua 8 kandungan UTAMA bagi Qaseh Junior, Adinda dan Qaseh Kekanda adalah SAMA. Jadi perbezaan antara ketiga2 ini adalah ramuan tambahan iaitu:
  • Qaseh Junior - Kismis, Badam dan Bayam (ramuan istimewa bagi menyokong pertumbuhan kanak2)
  • Qaseh Adinda -  Passiflora, pegaga dan manjakani (herba istimewa untuk wanita)
  • Qaseh Kekanda - Tribulus, Guarana dan Ashwaganda (herba istimewa untuk lelaki)
Siapakah yang sesuai makan Qaseh Gold Junior? 
1. Kanak2 yang berumur 1 tahun ke atas  

2. Kanak2 yang selalu demam, batuk, selsema (sakit)
3. Kanak2 yang aktif
4. Kanak2 yang sedang membesar 
5. Kanak2 yang mengalami masalah kesukaran membuang air besar (sembelit)
6. Kanak2 yang inginkan minda yang cerdas 

Bagaimana Qaseh Kekanda boleh membantu golongan yang disebutkan di atas?
1. Kanak2 yang berumur 1 tahun ke atas
 

Kanak2 yang berumur kurang dari 1 tahun tidak digalakkan mengambil Qaseh Junior. Ini bukan kerana Qaseh Junior tidak bagus untuk mereka, cuma ia kurang sesuai memandangkan usus bayi masih belum matang. Jadi memadai jika mula beri Qaseh Junior selepas bayi berumur 1 tahun.

2. Kanak2 yang selalu demam, batuk, selsema (sakit)
Kanak pada usia lebih dari 1 tahun adalah sangat aktif. Mereka bermain, bergaul dan melibatkan diri dengan aktiviti luar. Pada masa yang sama mereka perlu diberi perlindungan dengan meningkatkan sistem imunisasi agar tidak mudah dijangkiti penyakit. Gabungan makanan sunnah & makanan terpilih yang bercirikan anti bakteria & anti oksidan  dalam Qaseh Junior berupaya membekalkan SISTEM IMUN badan yang lebih mantap & kuat.


3. Kanak2 yang aktif
Berkonsepkan "Halalan Toyyiban" iaitu Halal lagi Baik, Qaseh Junior diperlengkapkan dengan gabungan makanan sunnah madu, kurma & kismis yang terkenal sebagai agen mencerdaskan minda & memberi tenaga. Madu, kurma & kismis kaya dengan glukosa & fruktosa semulajadi dapat membekalkan tenaga segera kepada tubuh.

 4. Kanak2 yang sedang membesar 
Gabungan makanan terpilih seperti badam, bayam & pegaga dalan Qaseh Junior mengandungi zat mineral seperti kalsium, magnesium & zat besi. Nutrien2 ini adalah sangat diperlukan untuk menyokong tumbesaran yang lebih sihat & kuat.

5. Kanak2 yang mengalami masalah kesukaran membuang air besar (sembelit)
Kanak2 yang sering tidak mendapat serat yang mencukupi dalam menu seharian boleh menghidap masalah sembelit ini. Qaseh Junior membekalkan serat yang tak larut & larut daripada kurma serta prebiotik semulajadi iaitu Gam Arab yang membantu menyihatkan usus serta melegakan masalah sembelit secara semulajadi!

6. Kanak2 yang inginkan minda yang cerdas 
Kandungan madu, kurma & kismis dalam Qaseh Junior terkenal sebagai agen mencerdaskan minda & merangsang fungsi otak untuk lebih cerdas, lebih daya tumpuan & lebih peka. Selain itu, Qaseh Junior juga mengandungi makanan minda yang tak kurang hebatnya seperti badam, za'faran,gingko, air zamzam, delima & habbatus sauda.     

Dapatkan yang terbaik untuk anak anda. Selain daripada kebaikan yang dinyatakan di atas, bagus juga kalau kita sama2 amalkan makanan sunnah ni kan.. Memang takkan rugi & banyak kelebihan lain juga.

Jika berminat, dapatkan Qaseh Gold Junior sekarang! :)

 
SMS/WA 0133986129
Email: zunitaramli@gmail.com
FB: Facebook.com/qasehgoldzunita
IG: @qasehgoldzunita
 
 

1 comment:

  1. Boleh kah Qaseh Gold Junior ini diambil oleh anak yang menghidap penyakit Leukemia? mohon pencerahan..TQ

    ReplyDelete