Friday, January 23, 2015

QASEH SOLE: Apa kelebihannya Sole berbanding Mineral Lain?

Qaseh Sole adalah salah satu produk keluaran Qaseh Gold series juga. Pada mulanya saya agak skeptikal dengan Qaseh Sole ni.. Tapi lepas mengetahui kelebihan & betapa bestnya Qaseh Sole, rasa xsabar nk share the goodness dengan org lain juga!

Qaseh Sole (sebut: solay) sebenarnya berasal dari Pergunungan Himalaya. Lebih kurang 300 juta tahun dahulu, kawasan pergunungan ni dilaputi oleh lautan primodial . Garam dari lautan ini dikatakan sangat bersih & tidak tercemar dan mengandungi 84 jenis zat mineral yang juga diperlukan oleh badan manusia. Oleh itu, tidak hairanlah Garam Sole ini dikatakan garam paling berkhasiat di dunia.

Air Mineral vs Air Masak dicampur Sole



Air Mineral

Air Mineral adalah air yang mengandungi mineral atau garam galian (samada semulajadi ataupun ditambah). Kebanyakan air mineral mengandungi mineral seperti kalsium, magnesium, zink, zat besi, dan sebagainya. Garam mineral ini memang amat diperlukan oleh badan.

Kelebihan minum Air Mineral berbanding Air Masak biasa:
  • Menyihatkan Kulit
  • Melancarkan Sistem Pencernaan
  • Meningkatkan Fungsi Buah Pinggang
  • Memudahkan Fungsi Hati
  • Meningkatkan Sistem Imun
  • Melancarkan Aliran Darah
  • Meningkatkan Fungsi Otak
  • Membantu nyahtoksin
  • Membekalkan Tenaga
  • Bertindak Sebagai Pelincir untuk Sendi Dalam Badan

Ada banyak jenis air mineral di pasaran dengan harga yang berbeza-beza. Umumnya, perbezaan harga ini adalah kerana perbezaan kandungan mineral dalam air tersebut. Semakin tinggi kandungan mineral, semakin mahal harga air mineral.

Sebagai contoh, air mineral Evian dijual pada harga RM16 utk 500ml berbanding air mineral Spritzer dijual hanya RM1.80 - RM2 (500ml). Air mineral Evian berasal dari mineral tulen dari pergunungan Perancis. Air mineral Evian mengandungi garam mineral yang tinggi, sehingga kita boleh rasa sedikit payau & masin jika diminum berbanding air mineral biasa yang murah.


Air mineral/Minuman + Sole


Air mineral/minuman yang dicampur Sole mengandungi lebih banyak khasiat daripada kesemua jenis Air Mineral yang terdapat dalam pasaran termasuk Evian. Ini kerana air yang dicampur dengan Sole mengandungi kesemua 84 unsur mineral & juga elektrolit yang menyamai komposisi unsur dalam darah manusia. Sudah tentu jika anda minum air yang dicampur Sole jauh lebih baik berbanding air mineral biasa!

Jika Air Mineral Evian dijual pada harga RM16 (500ml), anda hanya berbelanja RM0.31 (31 sen sahaja!) untuk dapatkan 500ml air minuman biasa yang dicampur Sole (1ml sole = 7 titik). 1 botol Sole berharga RM52 (170ml).

Sangat murah bukan? Dengan harga 31 sen, anda dapat banyak kebaikan daripada air mineral jenama mahal! Murah, mudah & berkualiti!

Jadi, anda tiada alasan lagi untuk tidak menjaga kesihatan anda ya!

SMS/WA 0133986129
Email: zunitaramli@gmail.com
FB: Facebook.com/qasehgoldzunita
IG: @qasehgoldzunita

Sumber rujukan:
1) Harga air mineral
2) Khasiat Sole

No comments:

Post a Comment